Groepsdagen

Bij scouting hebben we ook groepsdagen. Dit zijn dagen waarop we met alle speltakken samen activiteiten gaan doen die vaak langer duren en om andere tijden zijn dan de normale opkomsten.

seizoensopening

De allereerste opkomst van het jaar is de seizoensopening. Deze groepsdag is een aantal jaar geleden ontstaan nadat we een keer aan het begin van het seizoen niet in ons clubhuis konden en daarom besloten om de opkomst op het strand te organiseren samen met alle speltakken. Dit beviel erg goed en naast dat de leden het ontzettend leuk vonden was het ook een gezellige en rustige start van het seizoen voor de leiding waardoor we hebben besloten om elk jaar zo te beginnen.

midwinter

Tijdens midwinter vieren we de kortste dag van het jaar. Bij scouting vieren we deze dag op een zaterdag rond het midden tot einde van december. Het midwinter feest wordt al duizenden jaren gevierd door vele culturen op het noordelijkhalfrond. Doordat er gevierd wordt dat na een periode van duisternis de dagen weer langer beginnen te worden gaat deze feestdag vaak gepaard met vuur. Bij scouting begint midwinter in de middag en blijven de meeste speltakken ook eten. ’s avonds sluiten we deze dag vaak af met een kampvuur.

Sint Joris

Rond 23 april vieren wij Sint Joris. Sint joris staat bekend als de held die de draak versloeg om zo een prinses te redden. 23 april dag is ooit gekozen tot “padvindersdag” omdat dit de dag was dat Sint Joris overleed en Lord Baden Powell(oprichter van scouting) het belangrijk vond dat scouts op deze gedenkdag stil stonden bij het thema “goed en kwaad”. Bij scouting vieren we deze dag dan ook vaak in het thema van ridders, princessen en draken. De dag begint meestal in de middag en ook hierbij blijven de meeste speltakken ’s avonds eten.

NLdoet en schoonmaakdag

NLdoet is een dag waarop mensen opgeroepen worden om vrijwilligers werk te doen. Bij scouting doen wij hier ook aan mee en zal er een oproep worden gedaan aan de ouders van leden om ook te komen helpen klussen samen met onze vrijwilligers en een deel van de leden die elke week op zaterdag rond het clubhuis te vinden zijn.
bij de schoonmaak dag bereiden we ons voor op het verhuurseizoen en zorgen we ervoor dat ons clubhuis er weer spik en span uit ziet voor wanneer we het gebouw weer gaan verhuren tijdens het zomerseizoen. Hierbij zullen we soms ook ouders oproepen om te helpen als dat nodig is.